Tuesday, October 18, 2011

"Kembalinya Seorang Hafizah Hamlatul Quran"

Tanpa kuduga rawatan yg dijalani kak D selama lbh kurang sebulan di HRPZ II KB berakhir dgn hembusan nafasnya yg terakhir pada jam 11.45 mlm,Jumaat 14 Okt 2011.Masuk dan keluar hospital nampak macam biasa,Kak D tetap kuat menghadapi hari-hari sakitnya menyebabkan tiap kali aku menziarahinya...aku rasa tenang,macam tak ada apa2 yg akan menimpa kak D.Hari pertama aku menziarahinya,kelihatan dia dah sihat dan bercerita dengan begitu petah sekali bahawa dia dah boleh makan.Lega rasanya hati ini melihat keadaan kak D.

Kali kedua dimasukkan ke ward,nampak macam sedikit tenat,namun hatiku tetap mengatakan kak D akan pulih.Melihatkan bekalan oksigen dengan wayar2 yg berserabut,pada awalnya aku jadi cemas,namun bila lihatkan kak D masih boleh bercakap dan membaca sms dri kawan dan meminta suaminya membalas sms itu,hatiku jadi tenang ...Tiap hari aku bertanyakan kak Bad pasal kesihatan kak D,namun kak Bad selalu katakan Kak D okey.

Sesungguhnya malam ini,akau dikejutkan dgn panggilan telefon dri abg iparku mengatakan kak D sudah tenat....Aku bersama suami bergegas ke hospital dan sesampainya aku d sana,kak D sudah pergi buat selamanya.Kuiring jenazah kak D bersama ibu dan datuknya menaiki kereta jenazah ke rumahnya.Sepanjang perjalanan,titisan jernih dri kolam mataku mengalir dgn agak laju,namun aku cuba jua kuatkan hati kerana aku tahu...Kak D pergi bersama redha suami,ibubapa serta mertuanya.

Sesungguhnya Allah lebih menyanyangi kak D...Kkak D pergi dgn membawa bekal 30 juzuk Quran di dada.Kutatapi wajah Kak D...tak nampak pun macam mayat,malah sama keadaannya sewaktuu beliau tidurrrr...Alhamdulillah...aku jadi makin kuat dan percaya bahawa beliau dijemput Allah dalam keadaan yg tenang...membawa sekeping hati dan roh yg suci.Takziah Cik Lah ucapkan pd Abang (Ahmad Khalil) yg kehilangan seorang suri yg jua merupakan seorang hafizah....Abang harus tabah dan kuat...redhakanlah pemergian Kak D kerana dia sudah sedia menunggu kaum keluarga dgn syufaat al Quran d dadanya..

Semoga Abang tabah menghadapi kehilangan seorang isteri yg sangat2 dikasihi...sesungguhnya Allah lebih menyanyanginya...Abang masih ada seorang puteri yg comel dan wajahnya saling tak tupah wajah Kak D.Sama2 kita berdoa semoga roh kak D ditempatkan bersama roh para solihin dan para syuhada.....

" Semoga notes yg cik lah catat ni dpt jdikan kenangan dan sejarah pilu buat keluarga kita ye Abang Ahmad Khalil...

Kenangan terindah sewaktu diijabkabulkan...Abang dan Kak D

bergambar kenangan selepas majlis akad nikah d luar masjid


baby Nurhanan Insyirah yg punya wajah saling tak tumpah ngn wajah arwah kak D....ibunya

No comments:

Post a Comment

ON9 BIZ

Ping Busuk