Monday, April 4, 2011

Siri Perkongsian Ilmu Ke dua



Para Guru Penyelaras Bestari merasakan perlunya duduk semeja dan berkongsi ilmu dan pengetahuan yang masing-masing diterokai.Ekoran daripada itu,kami telah bersepakat untuk bertemu buat kali ke dua.Dalam siri ke dua perkongsian ilmu ini telah diadakan di Sk.Kubang kerian 2.Ikutilah sedutannya daripada Blog Sk.kubang Kerian 2:

Perkongsian Ilmu GPB/GPICT telah diadakan di Makmal Komputer SKKK2 dengan jayanya. Setiap peserta yang hadir telah mencurahkan ilmu ICT dengan berkongsi-kongsi ilmu dengan peserta-peserta lainnya. Banyak pengetahuan baru telah diperolehi terutamanya penggunaan ZOHO oleh Cikgu Zuhari B.Mohamed dan Adobe Photoshop oleh Cikgu Wan Ramlah Bt.Daud dari Sk.Kubang Kerian 1.Terima kasih juga atas sumbangan ilmu oleh Muharowang (Cikgu Ropi Beris Panchor), Shakh Khairi dari Padang Mokan, Cikgu Zaidi SK Kbg Kerian 3, Cikgu Tengku Norsilawaty dan semua yang terlibat dalam menjayakan majlis ilmu ini.

Majlis ilmu ini diadakan secara cukup santai dan peserta mengikutinya pun dengan penuh relaks dan santai.Walaupun pihak Kementerian Pelajaran Malaysia tidah dapat menyediakan badget makan minum peserta,namun berkat kerjasama yang padu daripada Guru Penyelaras Bestari,majlis ini terus berjalan dalam suasa yang cukup harmoni dan jelas mambayangkan betapa tingginya komitmen yang ditunjukkan oleh mereka dalam perkongsian ilmu ini.
Perkongsian Ilmu GPB/GPICT Siri ke 2 ini diadakan lanjutan drp siri perkongsian pertama yang diadakan di Sk.kubang Kerian 1 pada bulan Oktober 2009 lepas. Perkongsian Ilmu GPB/GPICT untuk siri-siri seterusnya akan diadakan pula di sekolah-sekolah lain pula mengikut permintaan ahli-ahli.Semoga perkongsian ini akan diteruskan lagi pada masa-masa mendatang.Semoga dunia pendidikan akan terus diwarnai dengan elemen-elemen ICT yang akan menceriakan dan mempertingkatkan proses P&P dalam merealisasikan pembudayaan ICT di sekolah-sekolah seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment

ON9 BIZ

Ping Busuk